Vi skrev oppgave om akademisk kildevisning på skolen. Dette ble resultatet.
Direkte sitat langt:
Tidlig bruk av digitale mapper gir elevene
en digital ferdighet, og muligheter for
forskjellige arbeidsmåter øker når
elevarbeidene legges i digitale
arbeidsmapper. Gjennom en slik
arbeidsform øker også mulighetene for
variert arbeid med
sammensatte/multimodale tekster. Den
digitale mappen åpner for mange og
varierte arbeidsmåter for elevene, samtidig
som det blir et metodisk verktøy for
læreren. Dette åpner for flere muligheter for
samarbeid, tilpasset opplæring og økt
ansvar for egen læring. (T. Høiland og T. A. Wølner, 2007, s. 86)
Generell tilvisning: I Høiland og Wølner (2007) kan man lese at........
Indirekte sitat: En digitalmappe er en arbeidsmetode for læreren. (T. Høiland og T. A. Wølner 2007 )
Direkte sitat - kort :
“Tidlig bruk av digitale mapper gir elevene en digital ferdighet, og muligheter for forskjellige arbeidsmåter øker når elevarbeidene legges i digitale arbeidsmapper.” ( T. Høiland og T.A. Wølner, 2007, s. 86)
Litteraturliste:
Bok
Høiland,T. & Wølner, T. A. (2007). Fra digital ferdighet til kompetanse (1.utgave, 2.opplag 2011) Gyldendal Norsk Forlag AS.
Webside
Erstad, O. (2010) Educating the Digital Generation. Hentet 16.09.11, fra http://www.idunn.no/ts/dk/2010/01/art05?removeHighLight=true
Røst, E. (2011) Mobbe-eksplosjon på nett og mobil. Hentet 16.09.11, fra http://www.dagbladet.no/2011/09/01/nyheter/innenriks/sosiale_medier/mobbing/bruk_hue/17917897/
Giarratani, L., Parikh A., DiSalvo, B. J., Knutson K. og Crowley K. (2011) Click!: Pre-Teen Girls and a Mixed Reality Role-Playing Game for Science and Technology. Hentet 16.09.11 fra http://www.idunn.no/ts/dk/2011/03/art03
Åndsverksloven
http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/all/nl-19610512-002.html&emne=åndsverklov*&
Link til oppgaven i sin helhet i google documents.
Her ser det ut til du og gruppa har gjort eit godt arbeid med å finne ut korleis ein brukar dei ulike referansane til kildene på rett måte. Det eineste eg tenkte på er kvifor det skal brukast ulike måtar på Høgskulen i Volda. Vi har fått ein måte i norsk, ein i ped og no ein ny ein i DKL. Kanskje dei burde vøre like, slik vi kunna brukt tida på å løre noke anna?.Men berre ein tanke frå meg....
SvarSlettÅdne: Det har vært oppe mange ganger på lærarutdanning at de driver med forskjellig praksis på dette. Hver avdeling har hver sin stil, ikke lett å holde følge med på alt. Men så lenge du er konsekvent skal det jo gå bra. >Harvard> stilen er jo ganske vanlig å bruke.
SvarSlettMarius: Ser gruppen din har jobbet bra med kildene. Kunne tenkt meg å hørt litt om dere syntes det var vanskelig å løse oppgaven.