mandag 28. november 2011

Spørsmål for å vurdere kompetansenivå

1000 lyn på tors dag
Når torevêret slå til for fullt på Vestlandet er det ikkje
uvanleg med mellom 100 og 200 lyn. Men på torsdag kveld
var Tor ekstra ivrig med hammaren.
Dei nær 1000 lynnedslaga på Vestlandet torsdag kveld
førte til at straumen var borte mange stader i Sogn og
Fjordane.
Forskar Frank Dahlslett ved SINTEF Energiforskning seier
til NRK Sogn og Fjordane at det er uvanleg at så mange lyn
slår ned. Tora førte til at staumen var vekke i kortare og lengre periodar mange
stader i fylket. Straumbrota har også gjort at enkelte mobiltelefonsentralar er utan
straum, og i nokre område er derfor mobiltelefonane utan samband. I tillegg har eit
hundretals telefonabonnentar i Førde og Florø mista summetonen etter at lynet slo
ned i telefonsentralar.
Det er venta meir torevêr dei komande dagane. (Firda Tidend, 15.12.06)



I Kunnskapsløftet og i PISA-undersøkingane blir det beskrevet tre sentrale lesemåter:
•å hente ut informasjon
•å tolke og trekkje slutningar
•å reflektere over det ein har lese





Dersom vi skal omgjøre dette til faglige spørsmål blir det slik:
Å lage spørsmål til teksten
Spørsmål
Let og finn – svaret finner vi i en bestemt plass i teksten
Hvor mange lyn var det denne torsdagen?
Hvorfor mistet så mange strømmen?
Let og tenk – svaret finner vi flere steder i teksten
Hvilke konsekvenser ble det av lynnedslagene?
Hva var så spesielt med denne onsdagen?
Les mellom linjene – svaret finnes ikke dirkete i teksten. Reflekter
Hvorfor skriverforfatteren av teksten tors dag?
Hvorfor brukes symbolet Tor med hammeren?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar